In samenwerking met Belcentrale presenteerde FXmedia afgelopen december 2012 een interactieve digitale kerstkaart met daarin een persoonlijke groet van het team. Door de koppeling met de veelzijdige Call-API van Belcentrale werden verschillende dragers van media gecombineerd, om een rijke en amuserende ervaring te creëren.

Via een e-mailbericht kregen ontvangers een persoonlijke link toegestuurd, waarin achter de schermen zijn/haar naam, telefoonnummer en taal verwerkt zaten. Wanneer de ontvanger op de link klikte, werd een webpagina geopend, waarop een inleidend en amuserend filmpje te zien was. Na enige tijd is te zien dat een medewerker van FXmedia zijn telefoon pakt, waarna de naam van de ontvanger in het scherm van zijn telefoon te zien is. Op dat moment neemt de Call-API van Belcentrale het over en pauzeert het filmpje in een loop.

Via de Call-API wordt een tweezijdig gesprek gestart. Eerst wordt de ontvanger gebeld. Zodra hij/zij opneemt, wordt de interactieve IVR (keuzemenu) gebeld. Deze IVR heeft twee contexten met audiobestanden van FXmedia, één voor de Nederlandse en één voor de Engelse taal. Zodra de IVR is gestart, roept deze een script aan de kant van FXmedia aan, welke via XML terug stuurt welke context geopend moet worden, afhankelijk van de taal van de ontvanger. Door de aansturing vanuit FXmedia wordt de juist context geopend en volgt het audiobestand in de juiste taal.

Doordat de IVR een terugkoppeling geeft aan FXmedia door de juiste context op te vragen, weet de webpagina ook of en wanneer de ontvanger zijn/haar telefoon heeft opgenomen, waarna het filmpje zich voortzet. Op dit moment wordt het telefoongesprek gecombineerd met de inhoud van het filmpje. Na afloop van het telefoongesprek wordt de aandacht van de ontvanger teruggetrokken naar het filmpje, en is deze na enige tijd afgelopen.

Na afloop van het filmpje kan de ontvanger de kerstkaart doorsturen naar anderen door naam, telefoonnummer en taal op te geven, waardoor een viraal effect behaald wordt.

Dezelfde oplossing is door FXmedia en Belcentrale geleverd aan Deloitte voor haar nieuwjaarsgroet van 2013. Deze kaart is gericht aan alle medewerkers van accountancy- en consultancybureau en bespreekt de plannen van de directie voor het komende jaar. Dankzij de schaalbaarheid en flexibiliteit van het Belcentrale-platform, was het mogelijk de nieuwjaarsgroet naar alle 4.500 medewerkers tegelijk te versturen.

FXmedia is een allround mediabureau. Of het nu gaat om uw interne of externe communicatiedoelstellingen, een online, video/animatie of presentatie project, wij bedenken spannende concepten en werken ze uit tot een aantrekkelijke communicatie oplossingen.

Facebook Twitter Google+ LinkedIn