”Weer zo’n cursus waar alleen maar gesproken wordt in technische termen en een normaal persoon helemaal niets snapt van de uitleg”, dat is de gedachtegang van veel klanten als we hen uitnodigen voor de maandelijkse cursus.

Wij hebben onszelf afgevraagd waar een dergelijke gedachtegang vandaan komt. De gebruikers van telefonie willen eigenlijk een telefoon die werkt en zo simpel mogelijk. Maar de cursussen van tegenwoordig worden in jargontaal gehouden, waardoor de cursist overspoeld wordt met allerlei termen en hierdoor terug naar kantoor gaat met vraagtekens. Kortom, de cursus heeft niet het gewenste effect gehad.

Belcentrale wilt de klanten helpen veel handelingen zelf te doen en spreekt daarom verre van jargontaal op de cursus. De cursus is er voor klanten om een hele simpele doorschakeling te maken, statistieken uit te draaien en noem maar op. Kortom, de gehele telefooncentrale van de klant, wat normaal op locatie stond, kan nu worden beheerd via het controlpanel van Belcentrale. De cursus wordt in Jip en Janneke taal uitgelegd, waardoor zelfs de minst technische persoon op aarde de handelingen kan uitvoeren.

Door het bijwonen van de cursus ben je veel minder tijd kwijt aan contact met de supportafdeling. Een dergelijke handeling wat de supportmedewerker aan de lijn verricht, kan in vijf minuten al verricht worden door jou of de systeembeheerder.

Wij denken graag mee met de klant en willen met alle gemak de klant helpen om de telefonie te gebruiken.

Ik sluit graag af met een quote welke hier zeer toepasselijk is.

 ”Geef een mens een vis en hij eet één dag, leer hem vissen en hij eet altijd.”

Zo is het ook met de cursus, laat de support het doen voor eens of meerdere malen, maar leer het zelf en doe het waar en wanneer je zelf maar wilt!

Hosted ExchangeWe zullen in de toekomst de cursus vaker betrekken in de blog, omdat klanten er veel baat bij hebben om zelf hun centrale in te richten of aan te passen. Mochten er tips of opmerkingen zijn, stuur deze gerust naar cursus@belcentrale.nl.