VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en het betekent kort door de bocht telefonie via internet. Maar zakelijk via VoIP bellen betekent nog veel meer. In deze serie korte berichten sommen we de voordelen van VoIP op voor ondernemers. Voordeel 1: bellen via de cloud.

bellen via de cloud

Bellen via de cloud

Zo heeft u als u via VoIP belt geen telefooncentrale meer op kantoor, dus ook geen onderhoud of updates meer. Het voordeel van deze centrale in de cloud is dat u nu dus ook overal ter wereld waar internet is, kunt bellen via uw eigen telefooncentrale! U hoeft alleen maar in te loggen en u kunt vanuit uw hotel in Singapore bellen met uw eigen 010-nummer. Dat scheelt flink in de roamingkosten!

Is uw bedrijf niet zo internationaal? Dan nog heeft u zeker voordeel van cloud-telefonie. Denk bijvoorbeeld aan callcenter medewerkers die locatie-onafhankelijk voor u kunnen werken. Zij kunnen thuis inloggen en gewoon de telefoontjes ontvangen alsof ze bij u op kantoor zitten!

VoIP-bellen via Belcentrale