Via het Belcentrale blog en onze website delen we graag ervaringen van bedrijven die gebruik maken van VoIP-telefonie van Belcentrale. Caressa dierenziekenhuizen bijt in deze serie het spits af.

Dierenziekenhuizen en -klinieken

Caressa richt zich volledig op diergeneeskundige zorg voor gezelschapsdieren en telt 10 vestigingen in de Randstad en het midden van het land. Binnenkort opent een nieuw dierenziekenhuis in Zwanenburg, onder de rook van Amsterdam. Deze dierenziekenhuizen zijn het hart van de organisatie. Hier staat alle benodigde apparatuur voor opname voor honden, katten en andere gezelschapsdieren. Caressa biedt in de dierenziekenhuizen 24 uur per dag en zeven dagen per week intensive zorg. Baasjes kunnen hier dus te allen tijde met hun dieren terecht voor spoedgevallen. Naast dierenziekenhuizen heeft Caressa ook een aantal dierenklinieken. Het verschil tussen de ziekenhuizen en klinieken is dat de spoedzorg buiten openingstijden in de ziekenhuizen plaatsvindt. Caressa heeft een hele moderne, servicegerichte benadering, met ruime openingstijden, veel aandacht voor contact met de klant. Ze investeren voortdurend in nieuwe vestigingen, nieuwe, moderne apparatuur en natuurlijk de permanente ontwikkeling van dierenartsen en -assistenten.

VoIP van Belcentrale

Voor de goede service en bereikbaarheid maken ze bij alle verschillende vestigingen van Caressa gebruik van VoIP van Belcentrale. Ischa Schwartz, eigenaar van de dierenziekenhuizen licht dit toe: “Mail en social media worden met de dag belangrijker, maar in geval van nood gaan mensen toch altijd bellen. Een van de voordelen van een VoIP-centrale is dat je deze heel praktisch kunt instellen. Dus welke telefoon overgaat op welk moment. Wat er met inkomende gesprekken gebeurt als er buiten reguliere openingstijden wordt gebeld. Bij een VoIP-centrale kan je dat allemaal bepalen. Of de telefoon dan naar een mobiel nummer van iemand die dienst heeft, wordt doorgeschakeld of dat de beller bijvoorbeeld een voicemail te horen krijgt. Zulke doorschakelingen worden trouwens altijd door iemand van Belcentrale in onze centrale geprogrammeerd, dat geven we alleen maar door.”

Waarom Belcentrale?

“Omdat wij op het moment dat wij overstapten veel problemen hadden met onze toenmalige VoIP leverancier. De bereikbaarheid was heel slecht.” “En liep bij Belcentrale alles goed?” Schwartz legt uit dat hij ook in het begin wel wat problemen heeft ondervonden met de de telefooninstellingen van de spoeddienst. Dit gebeurde in een periode dat Belcentrale hard groeide. “Gelukkig is dit allemaal goed opgelost. De laatste tijd loopt alles zoals het hoort. De service van Belcentrale lijkt weer op het oude niveau te liggen.”

Voordelen van VoIP

Een van de financiële voordelen van VoIP is dat Caressa niet meer hoeft te investeren in een eigen telefooncentrale. Daarnaast is het met VoIP ook heel makkelijk met het openen van een nieuwe vestiging. “De service die Belcentrale dan biedt, bij het aanvragen van nieuwe nummers, het programmeren van de telefoons en de installatie is altijd goed,” aldus Schwartz.  “Een goed aanspreekpunt is belangrijk, dat loopt nu goed en een goede interne communicatie zijn essentieel.”

Accountmanager

Grotere, complexe klanten met bijvoorbeeld meerdere vestigingen zoals als Caressa hebben bij Belcentrale altijd een accountmanager. Bij Caressa is dat David: “Het klopt inderdaad wat Ischa zegt. Er was een periode dat we zo hard groeiden, dat we wat achter de feiten aanliepen. We hebben naar aanleiding van de opmerkingen van Ischa onze interne processen beter gestroomlijnd. Nu hebben we dat weer goed op de rit. Als er iets aangepast moet worden in de telefooncentrale voor Caressa, nemen ze altijd rechtstreeks contact op met een vast contactpersoon bij support. Deze zorgt ervoor dat de aanpassingen op het juiste moment gedaan worden. En als er iets niet goed dreigt te gaan, mag Ischa me gewoon op m’n mobiel bellen. En ja, ook ’s avond of in het weekend. Hard werken aan een goede service en vertrouwen. Daar ben ik trouwens niet de enige in bij Belcentrale, dat vinden we allemaal vanzelfsprekend.