De vrije-dagen-periode staat voor de deur. We trappen af met Koningsdag aanstaande vrijdag. Bij velen gevolgd door een lang weekend met Hemelvaart en afgerond met een Pinksterweekend van drie dagen – veel mensen koppelen er nog een paar extra dagen aan vast, helemaal nu het strand ook weer lokt. Staat de telefoon op uw bureau dan gewoon te rinkelen? Vergeet uw belplan niet aan te passen.

Aan- of afwezig?

Het voordeel van een VoIP-centrale is dat u van tevoren kunt instellen wat er op vrije dagen moet gebeuren met de inkomende telefoontjes. U kunt het zelfs per toestel aanpassen. Zo zullen er binnen sommigen bedrijven mensen zijn die vrij zijn op 11 mei, de dag tussen Hemelvaartsdag en het weekend, terwijl anderen wel werken. Bij afwezigheid kunt u ervoor kiezen om de telefoon te laten overgaan, maar u kunt de oproep ook ofwel bij iemand terecht laten komen die wel aan het werk is, doorschakelen naar een mobiel nummer, ofwel doorzetten naar een voicemailbox. Dit is wel zo klantvriendelijk, maar ook voor de eigen organisatie is het beter om inkomende gesprekken te beantwoorden, ofwel direct, ofwel naar aanleiding van een achtergelaten voicemailbericht.

Belplan

Dit systeem van het organiseren van inkomende oproepen heet het Belplan. Het belplan kan overigens ook worden ingesteld voor situaties bij aanwezigheid. Wat gebeurt er met een oproep wanneer iemand even niet op zijn plaats zit. Dan kunt u er ook voor kiezen om ofwel het toestel door te laten schakelen naar een collega, of mobiel nummer ofwel de voicemail te laten inspreken. Wist u overigens dat u via deze toepassing ook een vooraf opgenomen voicemailboodschap kunt koppelen aan uw extensies? U kunt deze boodschap zelf inspreken of bijvoorbeeld gebruik maken van een professionele stem.

Mijn Belcentrale

In het online control panel Mijn Belcentrale vindt u onder het kopje Centrale de mogelijkheid om het belplan in te stellen per extensie. Komt u er niet uit, of bent u niet helemaal zeker van uw zaak, neemt u dan contact op met onze support afdeling via support@belcentrale.nl of 088 333 444 6 (optie 2).

Cursus 

Het instellen van een belplan is maar één van de vele mogelijkheden uw VoIP-centrale. Het is ontzettend handig als u weet wat er allemaal nog meer mogelijk is. Daarom hebben we hiervoor een VoIP-cursus
ontwikkeld. In een ochtend leert u alles wat u moet weten EN gaat u praktisch aan de slag om alles echt goed in de vingers te krijgen. We sluiten de ochtend af met een lekkere lunch. Deze cursus is kosteloos voor klanten van Belcentrale. Voor meer informatie, plaats en de cursusdata neemt u contact op met Belcentrale support. Bel met 088 333 444 6 (keuze 2) of stuur een mail aan cursus@belcentrale.nl.

Nieuwe klanten

Voor nieuwe klanten met veel extensies en complexe situaties kunnen we het belplan instellen. Hiervoor is het wel zo handig als u van tevoren al aangeeft wat de bedoeling is. Dit kan het beste met behulp van het Belplan formulier. U kunt het formulier hier downloaden. Tip: Bewaart u ook een eigen exemplaar voordat u het formulier mailt aan support@belcentrale.nl zo kunt u later makkelijk wijzigingen doorgeven op- basis van de laatste instellingen.