De reactie van velen bij iets nieuws: ik ben tegen! Bij de op handen zijnde digitalisering van het ISDN-netwerk merken wij ook dat er best veel klanten zijn die in eerste instantie hun hakken in het zand zetten. Waarom nu? Waarom wij? Waarom? Wij reageerden exact hetzelfde toen bleek wat er ging gebeuren met het traditionele telefonienetwerk. Als het aan Belcentrale had gelegen, had iedereen nog jaren met uw traditionele telefoonlijn mogen bellen. Echter, we zijn alleen leverancier en niet de beheerder van het netwerk. De leverancier van het netwerk is KPN en deze heeft besloten per 1 september 2019 te stoppen met deze faciliteit. Meer en meer bedrijven maken gebruik van telefonie via internet en het onderhouden van het ISDN en PSTN netwerk is een kostbare zaak. KPN legt het zelf uit op haar website.

We maken er gewoon het beste van!

Goed, nu kan je boos, ongelukkig of gefrustreerd blijven als je voor zo’n voldongen feit wordt gesteld. Je kunt er ook het beste van maken. En dat hebben we gedaan bij Belcentrale! We gaan telefonie klaarmaken voor de toekomst en het wordt voor de huidige ISDN-beller beter dan het ooit is geweest!

Over op VoIP

In plaats van met de traditionele telefoonlijn, is bellen via VoIP bellen over het internet. Dit houdt in dat er voor u een virtuele telefooncentrale wordt aangemaakt in de cloud, waarmee ongekend veel meer mogelijk is kunt dan met een traditionele lijn. We geven een paar voorbeelden:

  • Locatie ongebonden, overal via internet inloggen op de virtuele telefooncentrale.
  • Onbeperkt intern bellen – gratis en dus ook wanneer de een in de VS is en belt met een collega in Nederland.
  • Een VoIP centrale is uitbreidbaar met een onbeperkt aantal extensies (werkplekken).
  • En is net zo makkelijk weer te ‘downsizen’ indien gewenst.
  • Uit te breiden met IVR (Interactive Voice Response) of keuzemenu. Denk aan: kies 1 voor sales, kies 2 voor support.
  • Idem voor een queue of wachtrij. Denk aan: u bent beller nummer 3, nog even geduld.
  • Makkelijk en goedkoop conferentie bellen (vergaderen ), met meerdere bellers tegelijk praten.
  • Voicemail (antwoordapparaat).
  • Ringall (verdeel extensie). Waarbij 1 nummer dat wordt gebeld resulteert in meerdere extensies die overgaan.
  • En meer…

En de prijs?

Bent u al klant van Belcentrale en belt u via het traditionele telefonienetwerk? Dan gaat u per maand niet meer betalen dan nu. En dat mét alle bovengenoemde extra’s! Afhankelijk van wat er eventueel aan de infrastructuur moet gebeuren en afhankelijk van welke VoIP-telefoons er nodig zijn zal de technisch adviseur u een passend aanbod doen voor de digitalisering. Dit aanbod is afhankelijk van de door u gekozen contractsduur. U begrijpt, hoe langer de contractsduur, hoe meer korting. Dit kan zelfs oplopen tot volledig gratis installatie en toestellen.

Timing is everything

Belcentrale heeft inmiddels meer dan 20.000 klanten die gebruikmaken van onze telefoniediensten. Voor de digitalisering van telefonie moeten we daadwerkelijk bij alle klanten langs. U begrijpt dat dat een flinke logistieke uitdaging is. Omdat het helaas onmogelijk is om al onze klanten op 31 augustus 2019 om te zetten naar het digitale platform, hebben we ervoor gekozen om klanten per regio te digitaliseren. Op deze manier kunnen wij iedereen tijdig voorzien van een stabiele lijn.