Oh oh, Belcentrale verstuurt vanaf nu geen facturen als attachment mee met de factuur-emails. Vanaf juli 2018 maken klanten gebruik van het control panel Mijn Belcentrale om hun factuur te downloaden.

Paniek! Boosheid! Verdriet!

Net als altijd bij vernieuwing roept dit een boel emoties op. Onze klantenservice heeft al verdrietige mensen aan de telefoon gehad, mensen in paniek en mensen die (bij tijd en wijle zelfs verschrikkelijk) boos zijn. Dat snappen we allemaal. Want het is nieuw en anders.

Niet voor niets

We hebben echter een zeer bewuste keuze gemaakt om de facturen niet meer per mail te versturen. Klanten raakten mails kwijt en daarbij, in het kader van de nieuwe privacywetgeving sturen we liever geen privacygevoelige gegevens zoals bankgegevens en informatie over belverkeer via e-mail. Vanaf nu staat deze informatie in Mijn Belcentrale, in uw persoonlijke, wachtwoord beveiligde omgeving. De login gegevens heeft u als het goed is van ons ontvangen. Dat is sowieso een punt waar we u graag nog eens op wijzen; in Mijn Belcentrale kunt u veel informatie inzien, aanpassen en wijzigen. Denkt u alstublieft goed na met wie u deze gegevens deelt.

Voordelen

Daarbij biedt Mijn Belcentrale ook gewoon voordelen. U heeft hier bijvoorbeeld alle facturen keurig gerangschikt bij elkaar staan. Mist u een factuur voor de boekhouding? Gewoon in het control panel kijken. Het belvolume eens onder de loep nemen; even inloggen op Mijn Belcentrale. U kunt naast de factuur ook de CDR’s inzien; een overzicht van alle oproepen inclusief het nummer van de gebelde, het land en kosten per gesprek. Naast factuurgegevens treft u in Mijn Belcentrale nog veel meer functies aan, waar we later op dit blog nog uitgebreid op in zullen gaan.

Extra account

Wellicht ervaart u het als vervelend dat u uw mail met de gekoppelde factuur niet meer aan uw financiële afdeling of uw boekhouder kunt doorsturen. Dat snappen we en daarom hebben we hier een oplossing voor. U stuurt de factuurmail, die natuurlijk nog steeds elke maand wordt verzonden door naar uw financiële man of vrouw. In Mijn Belcentrale maakt u voor deze persoon of afdeling een aparte gebruiker aan. U kunt er zelfs voor zorgen dat deze alleen maar de factuurinformatie kan inzien. Het komt er dus op neer dat u als dat eenmaal geregeld is, niets meer hoeft te doen dan anders. En uw boekhouder is blij, die heeft namelijk alles keurig bij elkaar in een overzichtje staan!

Stap voor stap

Hieronder laten we stap voor stap zien hoe u een nieuwe gebruiker aanmaakt die alleen de factuurinfo kan inzien.

Stap 1: Log in op Mijn Belcentrale, u komt binnen op deze pagina:

control panel stappenplan toevoegen admin 1

Stap 2: Ga naar Gebruikers en klik op Bekijken

control panel stappenplan toevoegen admin 2

Stap 3: Klik op Nieuwe gebruiker toevoegen

control panel stappenplan toevoegen admin 3

Stap 4: voer alle relevante gegevens in. Vink uit waarvoor u geen toegang wilt verlenen en vink aan waar deze persoon wel toegang voor krijgt.

NB vergeet niet rechtsonder op de gele balk Nieuwe gebruiker toevoegen te klikken.

Deze persoon ontvangt nu op het opgegeven e-mailadres de informatie om in Mijn Belcentrale in te loggen.

Succes! En mocht u vragen hebben over het bovenstaande, dan kunt u het beste via de mail contact opnemen met support@belcentrale.nl