Sinds kort aan het werk bij Belcentrale: Mike de Ruiter. Mike gaat zich als channel manager binnen Belcentrale bezighouden met retail- en franchiseformules. We hebben een kort interview met Mike gehouden, waarin hij uitlegt waar hij al voortvarend mee begonnen is.

Formule-aanpak

Met een achtergrond in kassasystemen kent Mike het retail-landschap op z’n duimpje. Vanwege het directe contact dat hij in het verleden met heel veel winkeliers heeft gehad, weet hij precies wat er speelt en waaraan retailers behoefte hebben. Daar waar Belcentrale tot voor kort individuele klanten van één en dezelfde formule bediende, gaat Mike deze contacten meer stoomlijnen en als collectief bedienen. “Ik noem het de ‘united consumers’ benadering. Dat snapt iedereen altijd meteen. Wanneer we verschillende kleintjes allemaal bundelen en als een geheel beschouwen, kunnen we natuurlijk nog scherpere tarieven bieden.”

Eén contactpersoon

“Naast het kostenaspect is er natuurlijk nog een ding ontzettend belangrijk en dat is service. Service bij de implementatie van alle telefonie en daaraan gelieerde systemen. We doen namelijk ook alarm, pin et cetera. Maar vooral service als het écht nodig is. Ik raad iedereen altijd aan om bijvoorbeeld te kiezen voor een mobiele pin-unit, omdat je daarmee altijd nog een optie hebt om betalingen te ontvangen, ook al ligt het internet eruit. Of zet een 4G modem neer, gewoon uit voorzorg. Maar ook als een winkel deze voorzorgsmaatregelen niet getroffen heeft, ik wil graag dat retailers me altijd bellen als er iets aan de hand is. Zo krijgen we tenminste de mogelijkheid om het probleem op te lossen. En daar zorg ik voor; beloofd!”

Totaalpakket

“Momenteel ben ik bezig een kennismakingsrondje langs diverse individuele supermarkten, drogisterijen, slagerijen enzovoort te maken. En ik heb in sommige gevallen al contact met de hoofdkantoren van de verschillende formules. We zijn voor heel veel middenstanders echt een hele geschikte partij om mee samen te werken. We kunnen ondernemers serieus, omdat we zo’n uitgebreid aanbod aan diensten bieden. Naast digitale telefonie en internet kunnen ze zorgen voor de aanleg van een alarmsysteem via Belcentrale Security en we werken natuurlijk samen met CCV en sids kort met Atos Worldwide op het gebied van betalingsverkeer.”

Snel schakelen

“Omdat we alles in eigen beheer doen, kunnen we super snel schakelen. Met het openen van een nieuwe vestiging is dat natuurlijk heel fijn, maar ook met een overstap of digitalisering van het telefoonnetwerk is dat heel voordelig. Als accountmanager zal ik zowel contact hebben met de individuele retailer als met het hoofdkantoor. Voor formules is het meer op een ander vlak dat we behulpzaam kunnen zijn. Dit valt het beste uit te drukken in een aantal kernwoorden: continuïteit, bereikbaarheid, innovatie, snelheid en schaalbaarheid. Ik houd graag korte lijnen met de overkoepelende organisaties om bijvoorbeeld nieuwe toepassingen en extra services en diensten te bespreken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan extra’s zoals Belcentrale TV en de mogelijkheid om telefonie te centraliseren.”

En als je niet werkt?

De voorkeur gaat ernaar uit om samen met mijn gezin op vakantie te gaan. Een weekendje weg in eigen land, de zon opzoeken of een plek met een historisch verhaal. Zo hebben wij bijvoorbeeld in december de kerstmarkten in Berlijn en Krakau bezocht. Mocht het in onze agenda’s toch niet schikken, dan ga ik graag een potje voetballen op de zaterdagmiddag. Samen met mijn vader en broertje staan we dan op het veld en drinken achteraf nog een drankje.

Contact

Wilt u weten wat Belcentrale voor uw eigen retailvestiging of voor uw formule kan betekenen? Ervaart u nu knelpunten op het gebied van telecom, pin of internet? Mike komt graag bij u langs om te kijken wat we voor u kunnen betekenen. Neem rechtstreeks contact op met Mike de Ruiter: 06 – 405 453 61 of stuur een e-mail.

Bekijk hier onze franchise en retail pagina