Automatische incasso, de een zweert erbij, de ander moet er niets van weten. De tweede groep mag ophouden met lezen, ga vooral rustig verder met facturen handmatig overmaken. Voor de eerste groep hebben we mooi nieuws. Met de komst van Mijn Belcentrale is het nog makkelijker geworden om voor facturen van Belcentrale automatische incasso te activeren. Dé manier om te voorkomen dat facturen onbetaald blijven met alle gevolgen van dien.

Wanneer het ú uitkomt

Daar waar u vroeger nog moest bellen of mailen, regelt u het nu volledig in uw eigen tijd. Of u nou voor de eerste keer deze optie kiest of bijvoorbeeld een nieuwe rekeningnummer invoert. Hieronder laten we in 4 stappen zien hoe het werkt.

Stap 1

automatische incasso via Mijn Belcentrale 1

Log in op uw online omgeving Mijn Belcentrale en kies op de welkomstpagina voor ‘Administratie’.

 

Stap 2

automatische incasso via Mijn Belcentrale 2

Klik onder het kopje Gegevens op ‘Bekijk en wijzig uw gegevens’.

Stap 3

Inloggen in uw online omgeving Mijn Belcentrale 3

Als u hiervoor nog geen gebruik maakte van deze optie, zijn de Betalingsgegevens nog leeg. Vul deze in. Zorg ervoor dat het rekeningnummer en de tenaamstelling overeenkomen met de gegevens bij de bank. Als deze niet kloppen, kan de incasso worden afgekeurd.

Maakt u al gebruik van deze handige optie en wilt u uw gegevens inzien of aanpassen, dan kan dat ook hier. U kunt de bestaande rekeninginformatie en tenaamstelling deleten en opnieuw invoeren.

Stap 4

Inloggen in uw online omgeving Mijn Belcentrale 4

De laatste stap: uw aanpassingen opslaan.

Als stelregel geldt dat wanneer u voor de laatste dag van de maand deze gegevens invoert, de automatische incasso plaatsvindt vanaf de volgende factuur. Dus voor 31 juli aangepast, is op tijd voor incasso van de factuur die u in augustus van ons ontvangt. Voor u wel zo handig en het scheelt u ook nog eens €2,50 per factuur.

Oh en wanneer u toch in deze Mijn Belcentrale omgeving bent… kunt u tegelijk even kijken of alle gegevens nog kloppen! Zijn  de mailadressen nog up-to-date? Wilt u misschien nog een externe partij toegang verschaffen tot uw control panel, denk hierbij bijvoorbeeld aan uw boekhouder. U leest hier de uitleg van hoe dat in z’n werk gaat.

En wist u dat u in het control panel ook extra producten kunt bestellen? U kunt bijvoorbeeld uw gratis domeinnaam en hosting activeren via het online control panel!

Ga naar Mijn Belcentrale