Soms heb ik weinig inspiratie nodig voor een nieuw blog. Het gele touw aan de bolder langs de Maasboulevard in Rotterdam was de trigger: vastleggen. En om alvast een tipje van de sluiter op te lichten: hoe vaster, hoe goedkoper.

Uitdaging

Bij Belcentrale zijn we momenteel bezig met een hele grote logistieke en technische uitdaging. Al onze klanten die gebruik maken van traditionele telefonie moeten over op VoIP. Allemaal voor 1 september 2019 wanneer KPN stopt met het beheer van dit netwerk. Als het goed is, is dit al lang geen nieuws meer. Komt het u onbekend voor, dan leest u er hier meer over.

Installatie ter plekke

Het omzetten van een klant van traditionele telefonie naar VoIP is niet met een druk op de knop geregeld. Er moet daadwerkelijk iemand bij de klant langs om het een en ander te installeren en te controleren. Deze technisch adviseur neemt ook altijd toestellen mee die geschikt zijn voor bellen via VoIP. Ook deze worden geïnstalleerd. Hieraan voorafgaand is er in de cloud al een virtuele telefooncentrale aangemaakt, zodat de klant klaar is voor bellen via VoIP.

Zelfde maandbedrag

Gaat u over van traditionele naar VoIP-telefonie, dan houdt u wanneer u klant blijft van Belcentrale in vrijwel alle gevallen hetzelfde maandbedrag – ondanks de enorme hoeveelheid extra toepassingen die u met VoIP heeft. U begrijpt echter dat de digitalisering kosten met zich meebrengt. Realisatie van een telefooncentrale in de cloud, voorrijkosten, kosten voor de bruikleentoestellen, eventueel aanleggen van infrastructuur.

Vastleggen

En daar zijn we aangekomen bij het puntje vastleggen. En dat gaat bij Belcentrale niet anders dan bij veel andere aanbieders van abonnementen. Hoe meer vastigheid u kiest, hoe goedkoper het wordt. Het is zelfs zo dat als u kiest voor een contact van vijf jaar, de gehele digitalisering kosteloos is. Inclusief bruikleentoestellen, digitalisering en de installatiekosten per werkplek. Legt u zich drie jaar vast bij Belcentrale, dan betaalt u alleen de installatiekosten per werkplek. Wanneer u kiest voor meer flexibiliteit en dus minder vastigheid betaalt u navenant meer voor de digitalisering. U ziet het precies in het onderstaande schemaatje.

kies het contract dat het beste bij uw situatie past
Overzicht kosten voor digitalisering bij 1 jaar, 3 jaar en 5 jaar contract.