In oktober van 2017 hebben we u al bericht over het uitfaseren van ISDN. Sindsdien hebben wij meerdere keren op de voordelen van VoIP gewezen. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en zien we veel organisaties overstappen naar toekomstbestendige telefonie, bellen via het internet. Helaas zien we ook dat diverse organisaties er nog niet bezig mee zijn. Zonde, want 2019 staat bijna voor de deur.

Waarom stopt ISDN?

Twintig jaar geleden was ISDN dé manier wat betreft bereikbaarheid voor organisaties. Tegenwoordig wordt het vaste telefonienetwerk in Nederland steeds minder gebruikt. Aangezien de technologie sterk verouderd is, heeft KPN aangekondigd om per september 2019 te stoppen te stoppen met ISDN.

Bellen via internet: VoIP

Internettelefonie, bellen via internet, VoIP bellen of internetbellen. Het zijn verschillende uitdrukkingen maar het zegt precies wat VoIP is: een telefoongesprek via internet. VoIP staat voor Voice over IP en is de opvolger van ISDN. Met VoIP ervaart u betere belkwaliteit en meer communicatiemogelijkheden. U kunt zelf functionaliteiten instellen. Denk hierbij aan een keuzemenu, doorschakelen of telefonisch vergaderen.

Wat zijn de voordelen van VoIP-bellen?

– Bellen via het internet is in veel gevallen zelfs goedkoper dan ISDN.
– U krijgt van ons gratis toestellen, speciaal voor VoIP-telefonie in bruikleen.
– Met VoIP-telefonie is veel meer mogelijk dan ISDN. U kunt bijvoorbeeld gesprekken opnemen voor trainingsdoeleinden.

Wat als de internetverbinding wegvalt?

Niet meer bereikbaar zijn via de digitale toestellen, dat is de grootste angst van mensen die overstappen naar VoIP. Maar hier is aan gedacht. Uw telefooncentrale detecteert direct wanneer een toestel geen internetverbinding meer heeft. Zodra dit wordt gedetecteerd, worden de binnenkomende gesprekken rechtstreeks naar één of meerdere mobiele nummers doorgeschakeld. Zo bent u altijd bereikbaar.

Neem snel contact op

De technisch adviseurs van Belcentrale helpen u graag met de overstap naar een toekomstbestendige oplossing voor telefonie. Onze medewerkers bekijken uw situatie en geven u advies op maat. Neem contact op via 088 – 333 444 6. We zijn aanwezig op maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 17:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur.