Over een paar maanden is het eindelijk zover. Dan is de dienst ISDN er niet meer. Maakt u met uw bedrijf nog gebruik van het verouderde netwerk ISDN? Dan moet u vanaf zondag 1 september 2019 overgestapt op een alternatief. Kies voor het betere alternatief: VoIP.

Hoewel 1 september nog ver weg lijkt, komt het afscheid al snel dichterbij. Als ISDN haar uittrede doet, dan hebben veel mensen geen werkende telefoon, internet of alarm meer. Daarom is het tijd voor actie. Tijd om over te stappen naar het betere alternatief, VoIP. En we vertellen u graag waarom.

Wat is VoIP?

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol, oftewel bellen via het internet. Dit wordt ook wel internettelefonie, bellen via internet, VoIP bellen of internetbellen genoemd. Kort door de bocht, u heeft een internetverbinding en dit gebruikt u ook om VoIP af te nemen.

Telefooncentrale in de cloud

U heeft geen fysieke centrale meer nodig omdat de centrale namelijk in de cloud staat. U kunt uw telefonie snel en simpel instellen. Telefoontoestellen speciaal voor VoIP kunnen gemakkelijk met een kabel op het internet worden aangesloten. Vervolgens registreren deze zich op uw online centrale waardoor u gemakkelijk kunt bellen of gebeld kan worden.

Optimale bereikbaarheid met VoIP

Uw bereikbaarheid is het hart van uw organisatie en voorkom gemiste oproepen door een handige functionaliteit van VoIP. Met doorschakeling kunt u namelijk bepalen hoe een inkomend gesprek binnen uw VoIP centrale gedistribueerd wordt. Als iemand even niet op zijn plaats zit, kan diegene niet opnemen. U kunt ervoor kiezen om het toestel door te laten schakelen naar een collega of een mobiel nummer. Zo mist u geen enkel telefoontje meer.

Met telefonie van Belcentrale kunt u eenvoudig uw bereikbaarheid aanpassen in Mijn Belcentrale, uw persoonlijke online omgeving. U kunt op elk moment een doorschakeling instellen en daarmee is uw bedrijf altijd overal en optimaal bereikbaar voor de klant.

Mogelijkheden van VoIP

De mogelijkheden van VoIP zijn eindeloos. Hieronder staat wat u zoal kunt doen met VoIP.

– Wachtrij
Vang de drukte van bellers op met een wachtrij. De beller krijgt een boodschap te horen en zodra er iemand vrij is, wordt de beller automatisch verbonden.
– Keuzemenu
Help uw klanten zo snel en gericht mogelijk met een duidelijk keuzemenu.
– Voicemail to E-mail
Ontvang uw voicemailberichten in uw e-mailinbox en luister ze makkelijk af op uw computer of mobiel.
– Openingstijden
Stel eenvoudig uw openingstijden in. In het weekend gaat het gesprek bijvoorbeeld naar uw voicemail.
– Doorschakelen
Uw telefoon doorschakelen naar mobiel of gebeld worden op een andere werkplek met een vast toestel? Bij Belcentrale kunt u gebruik maken van veel mogelijkheden.
– Wachtmuziek
Zelf bepalen welk wachtmuziek uw bedrijf laat horen? Voeg eenvoudig een MP3 toe naar keuze.

Klaar voor de toekomst

Onderneem zo snel mogelijk actie en stap over naar VoIP. Onze monteurs kunnen niet binnen een week alle aansluitingen digitaliseren. Het kost nu eenmaal tijd. Over een paar weken staat juli voor de deur. En dat betekent dat veel mensen op vakantie gaan, zoals onze monteurs of eigenaren. Maar ook bedrijven kunnen de deuren sluiten voor een week.

Meer weten?

Wilt u meer weten over VoIP of over andere zaken? Bel dan met een van onze adviseurs via 088 333 4446. Onze adviseurs helpen u graag verder. We zijn aanwezig op maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 17:30 uur en op vrijdag van 9:00 tot 16:30 uur. Omdat soms persoonlijk contact prettiger is, organiseren we op elke donderdag een inloopochtend. U bent van harte welkom op ons kantoor aan de Westblaak te Rotterdam.