Een verre vakantie zit er helaas dit jaar niet in. Maar wat u ook gaat doen tijdens de vakantie, u wilt in ieder geval niet druk maken over de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf. Gelukkig hoeft dat ook niet! Pas uw belplan aan zodat u ongestoord van uw vakantie kunt genieten.

U kunt namelijk zelf uw openingstijden instellen via uw persoonlijke omgeving ‘Mijn Belcentrale’. Bepaal wat er tijdens uw vakanties moet gebeuren met inkomende telefoontjes. Het is per toestel aan te passen. Het belplan kan overigens ook worden ingesteld voor situaties bij aanwezigheid. Wat gebeurt er met een oproep als iemand even van zijn plek is? Dan heeft u een paar mogelijkheden, zoals het telefoontje door te laten schakelen naar een collega, mobiel nummer of voicemail.

Bereikbaarheid

Wilt u zelf tijdens uw vakantie niet bereikbaar zijn, maar wel dat uw collega’s de telefoon antwoorden? Wanneer u afwezig bent, kunt u de oproep terecht laten komen die wel aan het werk is. De oproep wordt dan doorgeschakeld naar een mobiel telefoonnummer. Een ander optie is om uw nummer door te schakelen naar een antwoordservice.

Ook is het een mogelijkheid om helemaal niet bereikbaar te zijn tijdens uw vakantie. U kunt als voicemail een vakantiemelding laten horen. Spreek een voicemailbericht in, hierin vertelt u dat uw bedrijf gesloten is omdat u met vakantie bent. Daarnaast kunt u vertellen wanneer u weer aan het werk gaat. U kunt eenvoudig een voicemailbericht uploaden. Hoe dat moet, dat ontdekt u hier.

Zo stelt u openingstijden in voor de vakantie

Wijzig uw belplan. In het control panel ‘Mijn Belcentrale’, vindt u onder het kopje ‘Centrale’ de mogelijkheid om het belplan in te stellen per extensie. Zie hieronder een beschrijving hoe u een tijdsintervallen kunt instellen.

1. Log in op het control panel
2. Kies voor ‘Centrale’, ‘Belplan’ en klik op Belplan bekijken
3. Selecteer de extensie waar u het tijdsinterval wilt instellen
4. Kies voor ‘Openingstijden’
5. Voeg een beschrijving toe, geef de tijdstippen aan die van toepassing zijn
6. Sla deze intervallen op door rechtsonder op ‘Alle wijzigingen opslaan’ te klikken

Hulp nodig?

In de zomermaanden zitten we ook gewoon voor u klaar. Lukt het niet om uw belplan aan te passen? Neem contact met ons op via support@belcentrale.nl of bel 088 333 4446. Onze helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 9:00 uur tot 17:30 uur, op vrijdag van 9:00 uur tot 16:30 uur. Onze specialisten staan u graag te woord.