Belcentrale blogt.

Belcentrale blogt.

Werken in de cloud

U ziet het waarschijnlijk vaak voorbij komen, de zogenaamde ‘cloud’. Zo bieden diverse bedrijven een online cloud service aan of clouddiensten. Maar wat is het en hoe werkt het? Wat is de cloud? Zelfs wanneer u niet bewust gebruik maakt van de cloud, is de kans groot dat u al in aanraking bent gekomen met…

Lees meer ›

De voordelen van een Conference Call

Conference call wordt ook telefonisch vergaderen genoemd. Conference call is tegenwoordig een belangrijk instrument voor zakelijke communicatie. Tegenwoordig gebruiken we het meer dan ooit. Wat zijn precies de voordelen van een conference call? Wat is een conference call? Meerdere mensen kunnen met elkaar praten op dezelfde lijn met telefonisch vergaderen. Sommige mobiele telefoons hebben ook…

Lees meer ›

Online Back-up, zakelijk onmisbaar

Wanneer maakte u voor het laatst een online back-up? Waarschijnlijk kunt u dat niet herinneren of heeft u nog niet eerder een back-up gemaakt. Dat is gewaagd, omdat we in Nederland steeds meer waardevolle data opslaan en gebruiken. Computers kunnen zomaar ermee ophouden of crashen. Voordat u het weet zijn alle belangrijke bestanden weg. In…

Lees meer ›

VoIP blijft zich ontwikkelen

Tegenwoordig is Voice over Internet Protocol (VoIP) de normaalste zaak van de wereld voor bedrijven als het gaat om telefonie. Wat is het precies, wat levert het op voor de bedrijven en welke ontwikkelingen zijn er gaande? We leggen het graag uit in onze nieuwe blog. VoIP houdt in dat spraak en data, zoals video…

Lees meer ›

Cybercrime neemt toe

In Nederland wordt massaal thuisgewerkt door de crisis rondom COVID-19. Andere bedrijven draaien overuren, omdat meer mensen afhankelijk zijn van de diensten. De security laat dan wel eens te wensen over. Thuiswerken is tegenwoordig de norm. Hoewel het in de lift zat, kregen bedrijven amper de tijd om zich voor te bereiden. Privé laptops van…

Lees meer ›

10 tips om een phishing bericht te herkennen

Zoals we vaker zien bij actuele gebeurtenissen, proberen cybercriminelen hun slag te gaan. Op dit moment, bij het massaal thuiswerken, zijn de risico’s enorm. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen nog in phishing berichten trappen, ondanks alle voorlichtingscampagnes. 1. Het bericht bevat een ‘verkeerde’ link (URL) Phishing berichten zijn vaak te herkennen aan een gemanipuleerde…

Lees meer ›

VoIP telefonie onmisbaar voor elke professionele organisatie

In de laatste weken is het telefoonverkeer flink toegenomen. Als klanten massaal gaan bellen, dan is het een noodzaak om optimaal bereikbaar te zijn op uw zakelijke nummer. U bespaart geld en tijd mee. En uw organisatie is volledig locatie-onafhankelijk. Dat is wel zo handig, in deze bizarre tijden. Slechts vier dingen nodig Wat heeft…

Lees meer ›

Videobellen: tips & tricks

Veel communicatie verloopt prima via instant-messaging platforms, ouderwets bellen of e-mailen. Maar toch, soms ontkomt men er niet aan. Videobellen. Een vergadering houden met meerdere personen kan het beste via een videogesprek. We geven vier simpele tips om zo’n videogesprek optimaal te laten verlopen. 1. Videobellen? Test het eerst! Videobellen gaat soms helaas niet zo…

Lees meer ›

Een telefoonnummer doorschakelen via uw Control Panel

Op onze Youtube kanaal staan diverse tutorials voor u klaar. U leert onder andere hoe u een telefoonnummer kunt doorschakelen via uw Control Panel. Eerst logt u in ‘Mijn Belcentrale’. Vervolgens klikt u op ‘Centrale’, ziet u het kopje ‘Nummers’ staan en klik dan op ‘Belplan’. Mijn Belcentrale Uw persoonlijke control panel heet ‘Mijn Belcentrale’.…

Lees meer ›