Bright Idea Photo by James Pond on Unsplash

Hoe kan ik helpen?

Deze Belcentrale Knowledge Base biedt u een groot aantal handleidngen. Zo vindt u support handleidingen die betrekking hebben op onze diensten. Daarnaast vindt u diversen administrative handelingen over o.a. het wijzigen van uw gegevens.

Kan ik meer te weten komen over VoIP-bellen?

Wilt u het optimale uit uw (nieuwe) VoIP-centrale halen? Dat kan! We hebben speciaal hiervoor een korte cursus van een ochtend ontwikkeld waarin we de mogelijkheden van de centrale, uw control panel en andere praktische zaken doornemen. Ook is er tijdens de cursus mogelijkheid om te oefenen met diverse VoIP-toestellen. Er is uitgebreid de tijd Lees meer...

Kan ik Belcentrale ook bezoeken?

Jazeker! Hiervoor hebben we speciaal voor klanten van Belcentrale iedere donderdag inloopochtend. Tussen 9 en 12 uur ‘s morgens bent u welkom op ons kantoor aan de Westblaak 142 in Rotterdam. U kunt terecht bij een van onze relatiebeheerders en gratis advies krijgen over alle mogelijke telefonie-oplossingen. Ook kunt u eventuele technische of administratieve vragen Lees meer...

Waarom kan ik wel bellen maar niet gebeld worden?

Om te kunnen bellen over VoIP moeten er een aantal poorten op uw firewall open staan. Dit is noodzakelijk omdat anders het VoIP verkeer wordt geblokkeerd. Om er bij verbindingsproblemen zeker van te zijn dat de firewall geen inkomende gesprekken blokkeert, kunt u het beste tijdelijk de firewall uitzetten. Er zijn verschillende soorten firewalls, meestal Lees meer...

De kwaliteit van mijn telefonie is niet goed, wat moet ik doen?

Als u problemen ervaart met de kwaliteit van uw telefonie dan wordt dit doorgaans veroorzaakt door een probleem met de internetverbinding. Heeft u geen internetverbinding van Belcentrale, dan kunt u contact opnemen met uw internetprovider. Heeft wel een internetverbinding van Belcentrale dan kunt u direct contact met ons opnemen. Een goede test is om het Lees meer...

Hoe kan het dat mijn softphone (VoIP-telefoon) niet werkt?

Waarschijnlijk wordt het programma geblokkeerd door uw firewall of virusscanner, waardoor de registratie van uw account mislukt. Open de volgende poorten van uw firewall: SIP: 5060 / tcp SIP: 5060 / udp RTP: 10000 – 20000 / udp Wanneer u een virusscanner of een personal firewall op uw computer heeft geïnstalleerd, zorg er dan voor Lees meer...

Bij mijn vorige provider had ik een langere betalingstermijn, is dat ook mogelijk bij Belcentrale?

Dit is in veel gevallen mogelijk bij Belcentrale. Neemt u contact met ons op om een andere betalingstermijn te bespreken.

Ik wil graag automatisch betalen, kan dat ook bij Belcentrale?

Uiteraard is het mogelijk om automatisch te betalen. U kunt via ‘Mijn Belcentrale’ uw IBAN invoeren en aangeven dat u hiervan gebruik wilt maken. Hiermee bespaart u €2,50 incassokosten per factuur per maand.

Ik heb nog andere diensten zoals alarm/fax/pin. Blijven deze ook werken?

Uiteraard. Alle diensten zullen blijven werken. U kunt de overige diensten ook digitaliseren, dit levert daarnaast waarschijnlijk een aanzienlijke besparing op. Neem hiervoor contact op met een van onze adviseurs.

Ik ben particulier, kan ik ook bij Belcentrale diensten afnemen?

Antwoord Helaas, Belcentrale is een zakelijke provider, wij leveren niet aan particulieren.