Andere wensen

Klantenservice

Onze dames en heren van de Belcentrale klantenservice staan vijf dagen per week klaar om al uw vragen te beantwoorden. Zowel met administratieve als technische vragen kunt u hier terecht.

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan contact met ons op en wij zorgen voor een vlot antwoord op uw vraag.

Administratie

Ik ben particulier, kan ik ook bij Belcentrale diensten afnemen?

Helaas, Belcentrale is een zakelijke provider, wij leveren niet aan particulieren.

Ik heb nog andere diensten zoals alarm/fax/pin. Blijven deze ook werken?

Uiteraard. Alle diensten zullen blijven werken.
U kunt de overige diensten ook digitaliseren, dit levert daarnaast waarschijnlijk een aanzienlijke besparing op. Neem hiervoor contact op met een van onze adviseurs.

Factuur en betalingen

Ik wil graag automatisch betalen, kan dat ook bij Belcentrale?

Uiteraard is het mogelijk om automatisch te betalen. U kunt via ‘Mijn Belcentrale’ uw IBAN invoeren en aangeven dat u hiervan gebruik wilt maken. Hiermee bespaart u €2,50 incassokosten per factuur per maand.

Bij mijn vorige provider had ik een langere betalingstermijn, is dat ook mogelijk bij Belcentrale?

Dit is in veel gevallen mogelijk bij Belcentrale. Neemt u contact met ons op om een andere betalingstermijn te bespreken.

Support

Hoe kan het dat mijn softphone (VoIP-telefoon) niet werkt?

Waarschijnlijk wordt het programma geblokkeerd door uw firewall of virusscanner, waardoor de registratie van uw account mislukt.

Open de volgende poorten van uw firewall:

  • SIP: 5060 / tcp
  • SIP: 5060 / udp
  • RTP: 10000 - 20000 / udp

Wanneer u een virusscanner of een personal firewall op uw computer heeft geïnstalleerd, zorg er dan voor dat het programma 'X-Lite' of andere software waarmee u wilt bellen niet wordt geblokkeerd.

Raadpleeg eventueel uw systeembeheerder voor het wijzigen van de firewall instellingen.

De kwaliteit van mijn telefonie is niet goed, wat moet ik doen?

Als u problemen ervaart met de kwaliteit van uw telefonie dan wordt dit doorgaans veroorzaakt door een probleem met de internetverbinding.

Heeft u geen internetverbinding van Belcentrale, dan kunt u contact opnemen met uw internetprovider. Heeft wel een internetverbinding van Belcentrale dan kunt u direct contact met ons opnemen.

Een goede test is om het programma PingPlotter een dag aan te laten staan op een computer die aangesloten is op uw VoIP netwerk. Hiermee kunt u uw Proxy server invullen zoals u deze van ons ontvangen heeft en zien of er storingen in uw internetverbinding voorkomen.

Waarom kan ik wel bellen maar niet gebeld worden?

Om te kunnen bellen over VoIP moeten er een aantal poorten op uw firewall open staan. Dit is noodzakelijk omdat anders het VoIP verkeer wordt geblokkeerd. Om er bij verbindingsproblemen zeker van te zijn dat de firewall geen inkomende gesprekken blokkeert, kunt u het beste tijdelijk de firewall uitzetten.

Er zijn verschillende soorten firewalls, meestal worden deze onderverdeeld in software-matige firewalls en hardware-matige firewalls. Het is mogelijk dat u over beide beschikt.

Software firewall

De software matige firewall (personal firewall) is een programma dat op uw pc is geïnstalleerd.

Hardware firewall

Een (WiFi-)router beschikt meestal over een firewall. Ook zijn er speciale hardware firewalls. Deze firewalls zijn op diverse manieren bereikbaar. Raadpleeg eventueel uw systeembeheerder voor het wijzigen van de firewall.

Open de volgende poorten van de firewall:

  • SIP: 5060 / tcp
  • SIP: 5060 / udp
  • RTP: 10000 - 20000 / udp

Kan ik Belcentrale ook bezoeken?

Jazeker! Hiervoor hebben we speciaal voor klanten van Belcentrale iedere donderdag inloopochtend. Tussen 9 en 12 uur 's morgens bent u welkom op ons kantoor aan de Westblaak 142 in Rotterdam. U kunt terecht bij een van onze relatiebeheerders en gratis advies krijgen over alle mogelijke telefonie-oplossingen. Ook kunt u eventuele technische of administratieve vragen direct aan ons voorleggen. U hoeft geen afspraak te maken, ons team en de koffie staan voor u klaar!

Kan ik meer te weten komen over VoIP-bellen?

Wilt u het optimale uit uw (nieuwe) VoIP-centrale halen? Dat kan! We hebben speciaal hiervoor een korte cursus van een ochtend ontwikkeld waarin we de mogelijkheden van de centrale, uw control panel en andere praktische zaken doornemen. Ook is er tijdens de cursus mogelijkheid om te oefenen met diverse VoIP-toestellen. Er is uitgebreid de tijd om vragen te stellen die specifiek op uw situatie van toepassing zijn. De cursus is kosteloos en wordt afgesloten met een heerlijke lunch.

Neem voor inschrijving en vragen contact met ons op via cursus@belcentrale.nl

Handleidingen

We willen graag dat u optimaal gebruik maakt van onze producten en diensten. Deze gebruikershandleidingen helpen u daarbij.

Meer hulp nodig?

Het Belcentrale team staat altijd voor u klaar. Bepaal zelf hoe u contact met ons op neemt.

Voicemail

E-mail

Stuur een e-mail naar de klantenservice. E-mail ons op:

support@belcentrale.nl

Centraal telefoonboek

Telefoon

Snelste optie

Tijdens onze openingstijden snel een medewerker aan de telefoon die al uw vragen beantwoordt. Bel ons op:

088 333 4446

Internet

Social media

Tweet of Facebook ons uw vraag. Ga naar:

Facebook of Twitter

Dashboard klantenservice

Doe het zelf via het control panel

Via het Belcentrale control panel heeft u inzicht in uw facturen en gegevens. Ook kunt u zelf aanpassingen in uw telefooncentrale doorvoeren. Regel het gemakkelijk zelf via het control panel!

Inloggen control panel

Interesse in onze diensten?

Neem contact met ons op als u een vraag heeft over een van onze producten of wanneer u direct een bestelling wilt plaatsen.