Lijnkaping of slamming, wat is dat?

Lijnkaping of met een ander woord slamming is het ongewenst overnemen van een telefoonabonnement door een andere aanbieder. Helaas krijgen we geregeld van vaste klanten van Belcentrale te horen dat ze per ongeluk hebben ingestemd met een contract bij een andere aanbieder.

Contractovernames

Omdat consumenten niet meer benaderd mogen worden voor zulke contractovernames, zijn het nu voornamelijk ondernemers die worden benaderd. Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe telecomwet die het telefonisch aanbieden van telecomcontracten verbiedt. Zo lang deze wet nog in de conceptfase is, is het dus gewoon opletten geblazen.

Digitaal bellen

U mag gewoon blijven zitten waar u zit

Wilt u überhaupt niet overstappen, dan kunt u dat natuurlijk gewoon laten weten en allervriendelijkst het gesprek afronden en de verbinding verbreken.

Snapt u niet waar het over gaat?

Vraag gewoon door.

Voorkomen is beter dan…

Wordt u benaderd door een andere telecompartij die u een aanbod doet, wees dan op uw hoede. Als klant van Belcentrale betaalt u vaak al een zeer laag tarief, overstappen naar een nog goedkopere aanbieder is dus bijna niet mogelijk.

Vergeet uw personeel niet

Licht ook uw personeel in! Het gebeurt vaak dat werknemers die totaal niet beslissings- of tekeningsbevoegd zijn benaderd worden en dat op deze manier uw lijn wordt gekaapt.

Interesse?

Bent u geïnteresseerd in een nieuw aanbod, dat kan natuurlijk! Weet waarmee u akkoord gaat. Bent u er toch niet zeker van, zorg er dan voor dat u niet telefonisch instemt en spreek dat ook duidelijk uit. Vraag in plaats daarvan om een voorstel per e-mail, per brief of teken pas voor akkoord wanneer een installateur langskomt. Let op: in sommige gevallen moet u actief reageren of deze brief of mail om de overstap tegen te gaan. Lees de informatie dus goed door.

Te Laat?

Bent u onverhoopt het slachtoffer van lijnkaping? Dan zijn dit uw opties:

1

Stuurt u de nieuwe aanbieder meteen een brief of mail waarin u herstel eist van de aansluiting en de overeenkomst met de oude aanbieder. Verzoek in uw schrijven ook om te bevestigen dat u geen contract bent aangegaan met de nieuwe aanbieder. De ACM heeft hiervoor een voorbeeldbrief opgesteld.

2

Het kan zijn dat het u niet lukt om de situatie ongedaan te maken. Neemt u dan toch contact met ons op. Belcentrale wil u graag helpen om uw lijnkaping ongedaan te maken. Neemt u contact op met onze administratie: 088 333 444 6 (kies 1).

Andere wensen

Hoe werkt Belcentrale?

Momenteel zijn we veel klanten van Belcentrale ZELF aan het bellen voor een overstap naar digitale telefonie, omdat ISDN per september 2019 ophoudt te bestaan. Er belt dus iemand van Belcentrale met de mededeling dat een monteur van Belcentrale langs komt voor deze digitalisering. De technisch adviseur die bij u langskomt kunt u ook duidelijk herkennen aan Belcentrale werkkleding.

Daarbij zeggen we bij Belcentrale we altijd dat hetgeen wat er telefonisch wordt besproken en ook door de technisch adviseur die de installatie komt doen, bevestigd moet worden. Uiteindelijk tekent u het contract, natuurlijk alleen wanneer u akkoord gaat met het voorstel, pas met de technisch adviseur.

Hoe is het mogelijk?

Telefonie van Belcentrale is vaak stukken goedkoper dan van diverse andere aanbieders. Hoe kan dat? We werken efficiënt en we kopen capaciteit en toestellen groot in. We zijn geen hoofdsponsor van de Eredivisie en ziet en hoort u ons ook niet in elk reclameblok. De besparing die dit oplevert, ziet u terug op uw factuur.

Interesse in onze diensten?

Neem contact met ons op als u een vraag heeft over een van onze producten of wanneer u direct een bestelling wilt plaatsen.