Hoe kunnen we u helpen?

In deze uitgebreide kennisbank vindt u uitleg over het gebruik van telefoons, zowel ‘op papier’ als in video-tutorials. We bieden hulp om zelf kleine storingen op te lossen en we geven informatie over administratieve handelingen die u zelf kunt verrichten.

SIP instellingen

Wilt u een alternatief toestel aansluiten? Dan heeft u om de configuratie te voltooien de SIP instellingen nodig. Lees hier hoe u deze kunt achterhalen.

HandleidingZijn er mogelijkheden om toch te blijven bellen via het ISDN netwerk?

Ja. We bieden een middellange termijn oplossing voor zakelijke gebruikers waarbij om wat voor reden ook de telefonie nog niet gedigitaliseerd kan worden. Belcentrale biedt een praktische, technische oplossing. Wij plaatsen een digitale adapter zodat u uw bestaande ISDN-telefooncentrale en alle gekoppelde toepassingen kunt behouden. U hoeft geen nieuwe toestellen, geen andere centrale, iedereen kan…

Lees meer ›

Welke nummers kan Belcentrale leveren?

Belcentrale kan alle soorten nummers leveren, of het nu om regionale, nationale of buitenlandse nummers gaat. We kunnen zelfs mobiele nummers leveren! Het kan zelfs heel handig kan zijn om strategisch uw telefoonnummer te kiezen. U leest er meer over in dit blogbericht. De aanvraag voor uw telefoonnummer(s) kunt u mailen naar sales@belcentrale.nl. Servicenummers Servicenummers kunnen…

Lees meer ›

Acronis back-up instellen

Middels deze handleiding wordt uitgelegd hoe u de Acronis back-up agent kunt installeren op uw computer.

Ik ben 75+ en heb nog een lopend contract. Wat nu?

Personen van 75 jaar of ouder die een contract bij Belcentrale hebben lopen en hun bedrijf gaan opheffen, kunnen te allen tijde óók hun diensten opheffen. Wij zullen u hierbij niet aan een opzegtermijn houden. Hoe kan ik dan opheffen? Het beste kunt u een e-mail sturen aan info@belcentrale.nl met in het onderwerp de tekst:…

Lees meer ›

Kan ik Belcentrale ook bezoeken?

Jazeker! Hiervoor hebben we speciaal voor klanten van Belcentrale iedere donderdag inloopochtend. Tussen 9 en 12 uur ’s morgens bent u welkom op ons kantoor aan de Westblaak 142 in Rotterdam. U kunt terecht bij een van onze relatiebeheerders en gratis advies krijgen over alle mogelijke telefonie-oplossingen. Ook kunt u eventuele technische of administratieve vragen…

Lees meer ›

Port forward instellen

Wilt u een bestaand of nieuw apparaat aansluiten op uw Belcentrale modem? Dan kan het zo zijn dat u een poort forward moet instellen in het modem. In de handleiding beschrijven wij hoe u eenvoudig een ‘Poort forward’ kunt instellen.

HandleidingSiemens SL75 WLAN configuratie

Maak uw Siemens toestel gebruiksklaar door verbinding te maken met uw netwerk en vervolgens de inloggevens die u heeft ontvangen van Belcentrale, in te voeren in de webinterface van het betreffende toestel.

HandleidingVoIP op Android met Sipdroid 2.2.

Met de applicatie SIPdroid kunt u met uw android smartphone bellen en gebeld worden over uw Belcentrale VoIP-account.

Ik krijg de melding “SIP registratie mislukt”

De registratie van uw vaste toestel is van essentieel belang om gebruik te kunnen maken van uw telefonie.Heeft het toestel wel gewerkt en werkt deze plotseling niet meer voer dan de onderstaande stappen uit.

HandleidingX-lite 5.0

Softphone voor uw PC Het programma X-lite kunt u gebruiken als vitueel telefoontoestel op uw PC. Gaat u vaak op reis en wilt u via uw laptop kunnen uitbellen met uw zakelijke nummer? Dan is X-lite de perfecte oplossing voor u! Interesse? Wij informeren u graag uitgebreid hierover! 088-3334446

HandleidingSiemens SL75 WLAN gebruik

De VoIP-handset Gigaset SL75 WLAN biedt u een groot aantal functies en het gemak van draadloos bellen via internet.

HandleidingGigaset C470, S450 en S685

In deze handleiding leggen we uit hoe u uw Belcentrale VoIP-account instelt in uw Gigaset. Met het volgen van de configuratiestappen maakt u uw toestel gebruiksklaar en kunt u met de telefoon bellen en gebeld worden.

HandleidingGigaset N300A + C530H

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u uw Belcentrale VoIP account instelt in uw Gigaset basisstation N300A. Met het volgen van de configuratie stappen maakt u uw toestel gebruiksklaar en kunt u met de C530 handset bellen en gebeld worden. Ook zal u kennis maken met de basis functies van de C530H. Zodat u onder…

Lees meer ›

HandleidingGigaset N300A + C610H

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u uw Belcentrale VoIP account instelt in uw Gigaset basisstation N300A. Met het volgen van de configuratie stappen maakt u uw toestel gebruiksklaar en kunt u met de C610 handset bellen en gebeld worden. Ook zal u kennis maken met de basis functies van de C610H. Zodat u onder…

Lees meer ›

HandleidingGigaset R650H Pro

In deze handleiding worden de functionaliteiten beschreven van de Gigaset R650H Pro.

HandleidingGigaset S650H Pro

In deze handleiding worden de functionaliteiten beschreven van de Gigaset S650H Pro.

HandleidingCSipSimple op Android

Met CSipSimple gebruikt u uw smartphone om mee aan te melden in uw PBX centrale en belt u gratis onderling met uw collega’s. Tevens kunt u uw inkomende telefonie mobiel met u meenemen, zodat u altijd en overal bereikbaar bent. Kortom: geniet van alle voordelen die Belcentrale u biedt, ook wanneer u onderweg bent!

HandleidingLinksys SPA phone

Maak uw Linksys SPA toestel gebruiksklaar door de inloggevens die u heeft ontvangen van Belcentrale, in te voeren in de webinterface van het betreffende toestel.

HandleidingLinksys SPA IP phones gebruik

De Linksys SPA 941, 942 en 962 voiptoestellen zijn zeer compleet uitgerust met een tal van features. Bovendien is de SPA 962 te gebruiken in combinatie met het uitbreidingpanel, de SPA 932.

HandleidingLinksys SPA 932

De Linksys SPA932 Attendant Console is een uitbreidingspaneel voor de Linksys SPA962 IP Phone die de afhandeling van inkomende telefoongesprekken vereenvoudigt via snelle doorschakeling naar de juiste personen.

HandleidingFoIP (Fax over IP)

Met de FoIP- extensie heeft u geen hardware meer nodig om faxen te verzenden en ontvangen.

HandleidingBria voor Android 2.0

Met Bria voor Android is het mogelijk uw Belcentrale Voip account te registreren op uw smartphone en hiermee uit te bellen en gebeld te worden.

HandleidingBria voor iPhone 1.2.8

Altijd en overal bereikbaar op uw Belcentrale VoIP account? Registreer een extensie op uw iPhone, iPod (Touch) of iPad met de Bria iPhone Edition.

HandleidingBria voor iPhone 1.3

Altijd en overal bereikbaar op uw Belcentrale VoIP account? Registreer een extensie op uw iPhone, iPod (Touch) of iPad met de Bria iPhone Edition.

HandleidingPolycom Soundpoint IP phones

De Polycom soundpoint IP 550, 650 en 670 zijn desktop IP toestellen met HD Voice Technology voor HD geluidskwaliteit.

HandleidingTiptel toestellen

De robuuste, duurzame tiptel handsets bieden u een groot aantal functies en het gemak van meer bewegingsvrijheid binnen uw bedrijf.

HandleidingXRS 5440 en 5660

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u uw Belcentrale VoIP account instelt op het XRS basis station 5440 en hoe u hiermee uw de handset 5660 gebruiksklaar maakt. Met het volgen van de configuratie stappen stelt u uw basis station in en kunt u met de handset bellen en gebeld worden. Ook zal u kennis…

Lees meer ›

HandleidingCicso SPA500S expansion module

De Cisco SPA500S expansion module kunt u gebruiken om uw Cisco SPA500 serie telefoon uit te breiden met 32 extra programmeerbare toetsen met ondersteuning voor de BLF functie.   Let op: De Cisco SPA500S werkt alleen met de volgende toestellen van Cisco: SPA501G SPA502G SPA504G SPA514G SPA508G SPA509G SPA525G Het is mogelijk om twee SPA500S…

Lees meer ›

HandleidingCisco IP Phone 500G serie

Maak uw Cisco IP Phone gebruiksklaar met de inloggegevens die u heeft ontvangen van Belcentrale. En ontdek de vele functies die dit toestel biedt.

HandleidingBria voor Android

Verander uw Android in een 2 in 1 device! Altijd en overal bereikbaar op uw Belcentrale VoIP account? Registreer een extensie op uw Android om uw mobiel te integreren in uw telefonie centrale. Interesse? Wij informeren u graag uitgebreid hierover! 088-3334446

HandleidingBria voor iPhone

Verander uw iPhone in een 2 in 1 device! Altijd en overal bereikbaar op uw Belcentrale VoIP account? Registreer een extensie op uw iPhone om uw mobiel te integreren in uw telefonie centrale. Interesse? Wij informeren u graag uitgebreid hierover! 088-3334446

HandleidingSiemens Gigaset

In deze configuratiehandleiding kunt u vinden hoe u uw Siemens toestel gebruiksklaar maakt.

HandleidingFanvil C58

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u uw Belcentrale VoIP account instelt in uw Fanvil C58 toestel. Met het volgen van de configuratie stappen maakt u uw toestel gebruiksklaar en kunt u vanaf uw Belcentrale account bellen en gebeld worden. In de handleiding worden ook de belangrijkste functies besproken zoals doorverbinden, een beller in de…

Lees meer ›

HandleidingFanvil C62 & C10

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je je Belcentrale VoIP account instelt in de Fanvil C62 & C10 toestellen. Met het volgen van de configuratie stappen maak je je toestel gebruiksklaar en kun je vanaf je Belcentrale account bellen en gebeld worden.

HandleidingFanvil X3S

U heeft zojuist een nieuw toestel ontvangen, de Fanvil X3S, een mooie, strakke telefoon met een kleurendisplay, een HD-luidspreker en een HD-handsfree-microfoon, die u meer vrijheid geeft en u mobieler maakt op kantoor. U kunt het toestel aan de wand bevestigen of als bureau-telefoon gebruiken.

HandleidingFanvil X4

De Fanvil X4 is een zogenaamde receptietelefoon. Het toestel beschikt over maar liefst 2 LCD kleurenschermen. Eén met een gebruikersmenu waar u eenvoudig doorheen navigeert met behulp van vier knoppen. Het andere scherm kunt u gebruiken als snel-menu om uw belangrijkste contactpersonen met één druk op de knop te bellen. De Fanvil X4 biedt HD…

Lees meer ›

HandleidingFanvil C56

Met het volgen van de configuratie stappen maakt u uw toestel gebruiksklaar en kunt u vanaf uw Belcentrale account bellen en gebeld worden. In de handleiding worden ook de belangrijkste functies besproken zoals doorverbinden, een beller in de wacht zetten, conferentie bellen enzovoorts.

Ik ben particulier, kan ik ook bij Belcentrale diensten afnemen?

Hierop hebben we een heel duidelijk antwoord: nee. Belcentrale is een zakelijke provider, dat houdt in dat we GEEN consumenten/particulieren bedienen.

Hoe gebruik ik mijn voicemail?

Voicemail instellen Wilt u de welkomstboodschap van uw voicemail instellen dan kunt u dat op de volgende manieren doen. Voicemail instellen via mijn.belcentrale.nl Als u inlogt op uw online control panel van Belcentrale, dan kunt u daar uw online telefooncentrale beheren. Klik vervolgens boven in het menu op “centrale” Kies dan uit de extensie lijst…

Lees meer ›

Telefonie codes

Alle technische codes op een rijtje Hieronder volgt een opsomming van alle codes die u kunt gebruiken in uw telefooncentrale. Met deze technische codes kunt u snel en gemakkelijk bepaalde functies in- of uitschakelen, zodat dat u niet hoeft in te loggen op ‘Mijn Belcentrale‘. Let op! Wanneer er wordt gesproken over een extensienummer, bedoelen…

Lees meer ›

Doorschakelingen

In deze handleiding leest u hoe u een inkomend gesprek kunt doorschakelen op uw mijn.belcentrale.nl Control Panel.

VideoGigaset Tutorial Doorverbinden

Naveen laat u de mogelijkheid zien voor het doorverbinden van uw Gigaset toestel. Handig!

Ik krijg de melding “Registratie bij provider mislukt”

De registratie van uw draadloze toestel is van essentieel belang om gebruik te kunnen maken van uw telefonie.Heeft het toestel wel gewerkt en werkt deze plotseling niet meer voer dan de onderstaande stappen uit

Ik wil graag automatisch betalen, kan dat ook bij Belcentrale?

Uiteraard is het mogelijk om automatisch te betalen! U kunt via ‘Mijn Belcentrale’ uw IBAN invoeren en aangeven dat u hiervan gebruik wilt maken. Hiermee bespaart u €2,50 incassokosten per factuur per maand. U gaat naar Mijn Belcentrale via deze link.  

Bij mijn vorige provider had ik een langere betalingstermijn, is dat ook mogelijk bij Belcentrale?

Dit is in veel gevallen mogelijk bij Belcentrale. Neemt u contact met ons op om een andere betalingstermijn te bespreken.

Waarom is mijn eerste factuur zo hoog?

U bent een contract aangegaan voor een of meerdere diensten van Belcentrale. De accountmanager of technisch adviseur heeft met u hoogst waarschijnlijk een vaste prijs per maand afgesproken voor deze dienst(en). Hieronder leggen we uit, hoe het komt dat het bedrag op uw eerste factuur afwijkt van het overeengekomen vaste maandbedrag. Ingangsdatum en eerste maand…

Lees meer ›

De kwaliteit van mijn telefonie is niet goed, wat moet ik doen?

Als u problemen ervaart met de kwaliteit van uw telefonie dan wordt dit doorgaans veroorzaakt door een probleem met de internetverbinding. Heeft u geen internetverbinding van Belcentrale, dan kunt u contact opnemen met uw internetprovider. Heeft wel een internetverbinding van Belcentrale dan kunt u direct contact met ons opnemen. Een goede test is om het…

Lees meer ›

Waarom kan ik wel bellen maar niet gebeld worden?

Om te kunnen bellen over VoIP moeten er een aantal poorten op uw firewall open staan. Dit is noodzakelijk omdat anders het VoIP verkeer wordt geblokkeerd. Om er bij verbindingsproblemen zeker van te zijn dat de firewall geen inkomende gesprekken blokkeert, kunt u het beste tijdelijk de firewall uitzetten. Er zijn verschillende soorten firewalls, meestal…

Lees meer ›