Telefoonnummers porteren of aanvragen

Telefoonnummers porteren of aanvragen

Knowledge Base » Veelgestelde vragen » Telefoonnummers porteren of aanvragen

Wanneer u overstapt van uw huidige telecomprovider naar Belcentrale, is het uiteraard wenselijk dat u bereikbaar blijft op uw huidige telefoonnummers. Daarnaast kunt u ook nieuwe telefoonnummers aanvragen, om met uw VoIP centrale mee te schalen.

Uw telefoonnummers porteren

Het meenemen van oude telefoonnummers naar een nieuwe telecomprovider noemen wij ‘porteren’. Ook wanneer u overstapt van uw huidige telecomprovider naar Belcentrale, kunnen uw telefoonnummers worden geporteerd. Dit kan direct tijdens de overstap, of op een later tijdstip. Door uw nieuwe VoIP centrale gereed te maken alvorens uw telefoonnummers worden geporteerd, verloopt de overstap geheel vlekkeloos. Een portering duurt gemiddeld twee tot drie weken, afhankelijk van de leverancier en het type telefoonnummer.

Nieuwe telefoonnummers aanvragen

Naast het porteren van uw huidige telefoonnummers kunt u ook nieuwe telefoonnummers aanvragen. Deze kunnen flexibel aan uw VoIP-centrale gekoppeld worden, zonder dat u daar zelf iets extra’s voor hoeft in te stellen op uw toestellen. Op deze manier kunt u eenvoudig een nieuw telefoonnummer voor een afdeling of personeelslid aanvragen. U bent niet meer afhankelijk van netnummers of landcodes, dus u kunt ‘virtueel’ op meerdere locaties telefonisch bereikbaar zijn. Daarnaast kunt u ook servicenummers aanvragen, zoals 088-nummers, 0800-nummers en 0900-nummers.