Ik krijg de melding “SIP registratie mislukt”

Ik krijg de melding “SIP registratie mislukt”

Knowledge Base » Troubleshooting » Ik krijg de melding “SIP registratie mislukt”

De registratie van uw vaste toestel is van essentieel belang om gebruik te kunnen maken van uw telefonie.
Heeft het toestel wel gewerkt en werkt deze plotseling niet meer voer dan de onderstaande stappen uit.

De oplossing

Stap 1

Controleer allereerst of uw computer een werkende internetverbinding heeft.
Indien dat niet het geval is, dan kan het zijn dat u een internet storing heeft. U kunt dan het beste contact opnemen met de technische afdeling van Belcentrale.

Heeft u een netwerkbeheerder? Dan is het verstandig om deze ook te raadplegen.

Stap 2

Indien uw PC is voorzien van internet, dan raden wij u aan om het toestel te herstarten. Haal hiervoor de stroom af van het toestel, wacht minimaal 10 seconden en sluit vervolgens het toestel weer aan. Alternatief kunt u natuurlijk ook de stroomstekker uit het stopcontact halen.

Let op! Sommige toestellen hebben geen stroomstekker. Uw toestel is dan middels PoE (Power over Ethernet) aangesloten. Haal dan vervolgens de internet kabel uit het toestel.

De internetkabel kunt u vinden aan de achterkant van het toestel.

Stap 3

Indien u de melding “SIP registratie mislukt” blijft behouden. Herstart dan uw modem door de stroom er af te halen (minimaal 20 seconden).
Indien u niet weet waar het modem staat, raadpleeg dan onze technische dienst of uw netwerkbeheerder.

Stap 4

Er bestaat de mogelijkheid dat uw externe IP adres toegevoegd moet worden in onze Firewall. Het externe IP adres kunt u gemakkelijk toevoegen in uw Control Panel op mijn.belcentrale.nl

Zodra u uw externe IP adres heeft toegevoegd kan het c.a 60 seconden duren voordat de registratie tot stand komt.

Stap 5

Mislukt de registratie nog steeds en heeft u geen internetverbinding van Belcentrale?
Dan kan het zo zijn dat uw modem de registratie blokkeert. Zie dan het artikel ‘Welke poorten moeten er opengezet worden voor VoIP telefonie?‘ voor meer informatie.