Andere wensen

Wat is VoIP?

We leggen het u haarfijn uit!

Heeft u vragen? Wij bellen u zo snel mogelijk terug!

Bellen via het internet

VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en het betekent kort door de bocht telefonie via internet. De verbinding, die u voor e-mailen en internetten gebruikt, kan ook worden ingezet voor belverkeer. Vanaf september 2019 wordt bellen via ISDN niet meer ondersteund. Daarom is dit het moment om over te stappen op digitale telefonie. Naast het digitaliseren van uw telefonie, kan Belcentrale direct ook uw fax, pin en alarm klaarmaken voor de toekomst.

Centrale in de cloud

Als u via VoIP belt, heeft u een telefooncentrale in de cloud. U heeft geen telefooncentrale meer nodig op uw locatie. Dat scheelt natuurlijk in aanschaf, onderhoud en updates en daarmee dus in de kosten. Uw centrale wordt gehost vanuit ons datacentrum. Wij zorgen hiervandaan voor de updates en het onderhoud. Daarnaast kunt u via uw persoonlijke omgeving zelf ook het een en ander makkelijk aanpassen en inzien.

Situatie VoIP

Hoe werkt VoIP

Makkelijk opschalen en krimpen

Tijdelijk een ploeg van 10 mensen extra aan het werk? U voegt ze makkelijk toe aan uw centrale. Hetzelfde geldt als u deze lijnen niet meer nodig heeft. Dan worden ze gewoon weer gedeactiveerd. Met VoIP bellen kunt u een virtueel oneindige hoeveelheid telefoonlijnen koppelen aan uw VoIP centrale. De enige beperkende factor is de bandbreedte.

Locatie-afhankelijk werken

Een ander voordeel van deze cloud-oplossing is dat u overal ter wereld waar internet is, kunt bellen via uw eigen centrale. U hoeft alleen maar in te loggen en u kunt vanuit uw hotel in Singapore bellen met uw eigen 010-nummer. Om te beginnen scheelt dat natuurlijk enorm in de roamingkosten. Maar tegelijkertijd biedt het u nog veel meer voordelen, ook als u niet internationaal onderneemt. Denk bijvoorbeeld aan medewerkers die locatie-onafhankelijk voor u kunnen werken. Zo zouden call-center medewerkers thuis kunnen inloggen en gewoon de telefoontjes ontvangen alsof ze bij u op kantoor zitten.

Geen beltikken meer

Met de komst van onbeperkt bellen en databundels voor mobiel bellen zijn we natuurlijk al gewend geraakt aan een vaste prijs per maand. Bij telefonie via ISDN of over de analoge lijn, betaalt u nog steeds voor de opzet van een gesprek en voor de gespreksduur. Bij zakelijk bellen via VoIP is dat verleden tijd. We moeten hierbij wel een opmerking maken – dit geldt voor vaste en mobiele nummers in Nederland. U betaalt nog wel gesprekskosten voor het bellen naar nummers in het buitenland en betaalde servicenummers.

Oude situatie ISDN

Het oude ISDN systeem

Belplan

De simpelste vorm van bellen: de telefoon rinkelt en u neemt op. Dat kan natuurlijk nog steeds met bellen via VoIP. Hiervoor moet uw telefoonnummer gekoppeld zijn aan uw VoIP centrale. Maar er kan met bellen van VoIP nog heel veel meer. Dit noemen we het belplan. Met een belplan kunt u bijvoorbeeld aangeven wat er tijdens kantoortijden moet gebeuren met een inkomende oproep. Dat deze eerst naar het ene toestel gaan, of naar alle toestellen tegelijkertijd. Of dat een inkomende oproep naar een zieke collega direct doorgestuurd wordt naar de voicemail. Ook kunt u aangeven wat er moet gebeuren buiten werktijden of op speciale dagen. En het fijne is dat u dit allemaal zelf kunt aangeven en wijziging in uw persoonlijke omgeving Mijn Belcentrale.

Digitaal bellen

Interesse in onze diensten?

Neem contact met ons op als u een vraag heeft over een van onze producten of wanneer u direct een bestelling wilt plaatsen.